środa, 20 czerwca 2012

Chusta dla...?

Zanim wyjaśnię tytuł dzisiejszego postu, zaprezentuję Wam mój najnowszy udzierg, tym bardziej, że ściśle wiąże się z dalszą częścią wpisu.

Jakoś ostatnio nie bywam oryginalna, tak więc i tym razem jest to chusta.




Wzór to moja osobista twórczość radosna. Wymiary: 170 cm na 95 cm. Waga 5 dag.
 Wełna Debbie Bliss Rialto Lace, 100% Merino Wool. Druty nr 4 KP.
Osobom niezorientowanym kwestiach nitkowych wyjaśniam, że Merino Wool jest obłędnie miękki,ciepły i przytulny!

No właśnie...
Może ktoś z Was ma ochotę otulić się tą właśnie chustą?
Ona jest przeznaczona dla jednej z Was.
Lub jednego - wszak panowie dysponują zonami, matkami, córkami, siostrami i podobnymi damskimi przydatkami ;-)
Nim wyjaśnię jak ją zdobyć, proszę Was o BARDZO UWAŻNE przeczytanie dalszej części wpisu.

Żyjemy szybko, coraz szybciej.
Myślimy o tym co będzie jutro, pojutrze.
Mamy zamierzenia, marzenia...
Aspiracje i ambicje.
Często zapominamy jednak uwzględnić w swoich planach choroby...
Misternie budowany często przez lata plan wali się niczym przysłowiowy domek z kart.
Co wtedy?
Poddać się, czy walczyć?
Jeśli walczyć, to jak?
Samotnie, czy ze wsparciem najbliższych?
A jeśli najbliżsi (rodzina i przyjaciele) niewiele mogą zrobić, bo jest ich po prostu za mało?
Ale są przecież inni ludzie nieobojętni na los drugiego człowieka.
Mogący pomóc.

Wklejam fragment apelu umieszczonego na FB autorstwa Dagny, koleżanki mojej Chudej:


"Moja kuzynka ma białaczkę. Potrzebuje krwi do transfuzji. Oczywiście każda grupa krwi będzie dobra, jako, że "zamieniają" ją na te właściwą.

Jeśli sam/a możesz odda
ć krew - pędź do najbliższego punktu krwiodawstwa i ją oddaj. Nie za miesiąc czy dwa - W NAJBLIŻSZYM CZASIE. Takie sprawy nie mogą, niestety poczekać....

Jeśli znasz kogoś, kto mógłby Dziewczynie wyświadczyć taka przysługę - poproś go/ja o to w moim imieniu.

POTRZEBNA JEST KREW I PŁYTKI KRWI, to nie jest generalnie akcja jednorazowa, wiec jeśli możesz oddawać krew systematycznie - będę wdzięczna podwójnie :) Będzie ona potrzebna przez minimum najbliższe 6 miesięcy, a do transfuzji jednorazowo potrzeba 2 l krwi...

Nie mam zwyczaju wierzyć w ludzką bezinteresowność, ale życie zmusza... Wiec proszę:

ODDAJ KREW NA:

Klinika Hematologii i Onkologii i Chorób Wewnętrznych Warszawski Uniwersytet Medyczny
ul. Banacha 1

Na Agnieszkę Dudko



I jeszcze jedna bardzo ważna sprawa... Niestety potrzebuję zaświadczenie z placówki, że krew na ową osobę została oddana i musimy to im dostarczyć, a że generalnie staram się ogarnąć ta akcję na cała Polskę - uznałam, ze najlepiej będzie, jeśli każdy będzie mógł mi to zeskanować i wysłać na maila skan.

Dziwne procedury, ale niestety nie przeskoczymy tego bez Waszej pomocy ;/

Dlatego, jeśli możecie, zeskanujcie mi takie zaświadczenie z miejsca, w którym oddaliście na Nią tą krew, a ja je dostarczę do szpitala :)
"



Teraz już wiecie, o co chodzi. Agnieszka potrzebuje Waszej pomocy. 
Tak niewiele potrzeba...

Nie mogę być dawcą. Z powodu zbyt małej masy ciała jestem odrzucana w przedbiegach.

Nie znaczy to jednak, że nic nie mogę zrobić, żeby pomóc Agnieszce w jej zmaganiach z chorobą.

Postanowiłam przekazać pokazaną wyżej chustę osobie, która do 31.08.12 odda krew zw wskazaniem na Agnieszkę.



                                  REGULAMIN DLA KRWIODAWCÓW:

1: Należy oddać krew w dowolnej stacji krwiodawstwa w Polsce ze wskazaniem (TO BARDZO WAŻNE!!) na Agnieszkę i szpital:

 Klinika Hematologii i Onkologii i Chorób Wewnętrznych
 Warszawski Uniwersytet Medyczny
  ul. Banacha 1

Na Agnieszkę Dudko


2: Następnie należy przysłać do mnie na stworzonego na potrzebę tej akcji maila:

chustadla@gmail.com

skan lub wyraźne zdjęcie dowodu oddania krwi. Takie imienne zaświadczenie wystawia każda stacja krwiodawstwa. 
Dla mnie to będzie info, kto będzie brał udział w losowaniu chusty, a dla Dagny, organizatorki akcji na FB, kto i gdzie już oddał krew dla Agnieszki.

3: Udział w akcji "Potrzebuję Twojej Krwi" mogą brać wszyscy - zarówno osoby posiadające bloga, jak i anonimowe. To nie ma znaczenia. 
Tak jak i to, jaką grupę krwi macie!

 4: Krwiodawca nie ma obowiązku pozostawiania komentarza pod tym postem!


A co z osobami niemogącymi tak jak ja oddać krwi?
Dla nich też przewidziałam zadanie do wykonania.
I oczywiście nagrodę niespodziankę.
Od razu zaznaczam, że to nie jest wspomniana wyżej chusta (żeby nie było niedomówień!), tylko miłe dla oka i ciała drobiazgi.
Ale w tej części akcji mogą brać udział jedynie osoby posiadające bloga! Nieważne, czy blogspot, blox, onet itp.



REGULAMIN TYLKO DLA BLOGUJĄCYCH


1: Należy umieścić na swoim blogu OSOBNY WPIS informujący o akcji "Potrzebuję Twojej Krwi" wraz z aktywnym linkiem do tego wpisu.


2: Skopiować poniższe zdjęcie i umieścić je na bocznym pasku bloga. Zdjęcie również ma przenosić potencjalnego czytelnika do tego wpisu!

3: Pozostawić podlinkowane zdjęcie (patrz pkt 2) na blogu do czasu losowania.

4: Pozostawić komentarz pod tym postem, informujący mnie o przystąpieniu do akcji.


Proszę osoby chętne do losowania nagrody-niespodzianki o skrupulatne wypełnienie mojej prośby!




Losowanie dnia 01.09.2012


Na koniec informacja dla osób, które zarówno mogą oddać krew, jak i mają bloga - macie możliwość wzięcia udziału w obu losowaniach - zarówno jako krwiodawcy, jak i informatorzy o akcji. 
Tak więc czysto teoretycznie jedna osoba może wylosować dwie nagrody.
Ale to tylko teoria.
A co pokaże praktyka?
Liczę na to, że skrzynka chustadla@gmail.com długo nie będzie pusta ;-)
Krótko mówiąc - liczę na Was!

58 komentarzy:

  1. Na nagrody zbytnio nie liczę, ale w akcji udział wezmę. Nikt nie chce mojej krwi, to chociaż tak pomogę :)) Powodzenia!!

    OdpowiedzUsuń
  2. Krwi oddać nie mogę, ale oczywiście do akcji się przyłączam i przekażę Twoją prośbę i apel do koła krwiodawców działającego w zakładzie pracy mojego męża. To grupa kolegów, którzy od lat biorą udział w takich akcjach, niektórzy mają już na koncie po kilka litrów oddanej krwi i za chustę, chociaż śliczna, raczej pewnie podziękują, bo głupio by w niej wyglądali;)Pozdrawiam serdecznie:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Kaprysiu - super! Dziękuję Ci bardzo! Rozumiem, że panowie niekoniecznie muszą lubić chusty, ale skany zaświadczeń i tak są niezbędne!!

      Usuń
  3. Ata-umieszczę banerek u siebie na blogu. Na Fb też wrzucę Twój post. Sama niestety nie biorę udziału :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Bardzo ważny apel!Powiem koledze , który gdzieś jeździ oddawać krew, bo u nas nie ma takiej możliwości.Zobaczę jeszcze co da się zrobić.Banerek zamieszczę u mnie na blogu. Może ktoś jeszcze się zgłosi!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Nuta - jesli kolega odda krew na Agnieszkę, niech koniecznie weźmie zaświadczenie! To bardzo ważne - wyjaśnienie jest w cytowanym przeze mnie apelu Dagny.

      Usuń
  5. Laura - jest idealnie! Dokładnie tak, jak prosiłam :-)Dziękuję :-)

    OdpowiedzUsuń
  6. Witam po raz pierwszy... przyłączam się do apelu blogowo, mieszkam za granicą więc moja krew się nie liczy, ale!... zobaczymy co się da zrobić podczas urlopu w PL....

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Magda - dziękuję!! Pomyśl na urlopie! To takie ważne!

      Usuń
  7. Nie mogę być dawcą krwi, bo jestem po żółtaczce ale bardzo chętnie zamieszczę banerek na swoim blogu. Żałuję, że więcej nie mogę zrobić:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Marleno - nie żałuj! To naprawdę dużo! Im więcej osób się dowie, tym większe szanse dla Agnieszki :-)

      Usuń
  8. A ja przyłączam się do apelu i w najbliższym czasie postaram się oddać krew, o czym na pewno powiadomię. Banerek na blogu juz zamieszczam.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Agus - ogromnie Ci dziękuję! To wielki dar - dar życia!

      Usuń
  9. Przyłączam się do apelu, zamieściłam na blogu wpis i banerek. Nie liczę na nagrody, chcę tylko jakoś pomóc.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Aśkin - byłam, widziałam i uśmiech mi z twarzy nie schodzi :-)) Dziękuję bardzo :-))

      Usuń
  10. Wrzucam na blogu, krew oddam w sierpniu.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Sylwuś - dziękuję! Ty jako pierwsza, bo telefonicznie zgłosiłaś swój udział. Jesteś wielka :-**

      Usuń
  11. Umieszczam link u mnie na FB i zachętę. Chętnie sama wzięłabym udział, ale ze względów zdrowotnych nie mogę. Szkoda. Aga Wojdowicz

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Agnieszko - to bardzo dużo! FB ma niesamowitą moc i zasięg. Im więcej ludzi wie, tym Twoja imienniczka ma większe szanse na życie :-))
      Bardzo dziękuję!

      Usuń
  12. Ata podaj link proszę, do konta na facebooku, dziewczyny, która organizuje całą akcję. Nie mam bloga, ale konto na FB owszem, oraz możliwość wrzucenia info i podlinkowania w kilku miejscach. Myślę że dziewczyny pomogą,a na pewno info dotrze w więcej miejsc. Ja niestety krwi nie mogę oddać, ale postaram się wygnać chłopa.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Asiu - bardzo proszę: https://www.facebook.com/events/258338037604537/
      I gnaj chłopa - moze mu się to spodoba i będzie jeszcze później oddawał krew dla innych :-)

      Usuń
    2. Już oddawał, ale musiał na jakiś czas przestać,teraz może znów się uda :-)

      Usuń
  13. witaj, wiem co ta choroba robi z czlowiekm, bylam krwiodawca, teraz nie moge oddawac ze wzgledu na leczenie ale bardzo chce pomoc. jedyny sposob to przekazanie prosby dalej. chce umiescic na swoim blogu odpowiedni wpis, czy mogę skorzystac z tekstu tutaj umieszczonego?
    mój mail: magbod@interia.pl

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Magbod - nie pytaj, tylko kopiuj! dziękuję bardzo za odzew!

      Usuń
  14. Razem z mężem oddaliśmy dziś właśnie krew dla Agnieszki. :) Pozdrawiamy

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Anonimie - samo "dziękuję" brzmi zbyt skromnie... Jestem wzruszona i bardzo, bardzo szczęśliwa! :-))

      Usuń
    2. Ale ze mnie gapa, nie podpisałam się pod komentarzem. :) Agnieszka jestem, imienniczka Tej, której pomagamy. Udostępniłam wydarzenie na fb i trzymam kciuki.
      A.

      Usuń
    3. Ależ wiem :-)) Warszawa dziękuje Olsztynowi :-))

      Usuń
    4. RCKiK rzeczywiście jest w Olsztynie, ale my akurat mieszkamy w Elblągu i tu oddaliśmy krew. Ale mąż pochodzi z Warszawy, więc jak widać Polska, to jedna wielka wioska. ;)
      Jutro w pracy powiem o akcji, kilka osób oddaje krew, może uda się ich namówić na udział. :)
      Pozdrawiam
      A.

      Usuń
    5. Agnieszko - bardzo dziękuję! :-))

      Usuń
  15. Dziekuje za tak duzy odzew, nawet nie wiecie, jak bardzo ja jestem wdzieczna :)

    PS. Chuda ma najlepsza Mame na swiecie (zaraz po mojej oczywiscie ;), ale o tym chyba juz wszyscy wiemy :)

    Dagna

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dagna - mam kolejne pomysły i będę je wcielać w życie skrupulatnie i konsekwentnie ;-)
      PS: Wszystkie mamy są najlepsze na świecie :-DDD

      Usuń
  16. dzieki Ata, jutro na blogu sie pokaze i niech zdrowie szybko powroci!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. zrobilam od razu, a w pon pogadam z kolezanka i jej TZ kiedy mogliby oddac krew dla Agnieszki, bo są scisle reguly dla oddajacych.

      Usuń
    2. Magbod - już wiem! Dziękuję bardzo :-))

      Usuń
  17. Ja niestety nie mogę oddawać krwi, ze względu na nawracającą anemię:(
    Ale co w sytuacji gdy mam osobistego oddawała krwi w domu i wytypuję go jako zastępcę?:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Kiniu - zastępca jak najbardziej się liczy :-DD

      Usuń
  18. Ja niestety nie mogę oddawać krwi, ale mój mąż jest honorowym krwiodawcą i w tym tygodniu wybiera się na kolejne oddanie, więc poproszę go, by zrobił to na ten konkrety cel :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Fabryko - Dziękuję Ci bardzo :-)

      Usuń
    2. Dodałam notkę na blogu i umieściłam link w bocznej szpalcie, a mój mąż właśnie jest w drodze do centrum krwiodawstwa :-) Także podpisuję się pod akcją i dziś wieczorem prześlę potwierdzenie oddania krwi.

      http://pasje-anny.blogspot.com/2012/06/potrzebuje-twojej-krwi.html

      Usuń
    3. Fabryko - bardzo Ci dziękuję raz jeszcze :-))

      Usuń
    4. No i nie ma za co dziękować - okazało się wczoraj w centrum krwiodawstwa, że mąż ma gorączkę i nie może oddać krwi :( Dziwne, nie czuł się źle i nie zanosiło się na nic. Trudno. Ale nie poddajemy się, powtórka za parę dni :)

      Usuń
    5. Fabryko - co się odwlecze, to nie uciecze :-) Zdrowia mężowi życzę :-)

      Usuń
    6. Mamy zaświadczenie, mąż w piątek oddał krew, zaraz wyślę na maila :) Cieszę się ogromnie, że mogliśmy pomóc :)

      Usuń
  19. Witam
    Zamieściłam informację u siebie na blogu. Oczywiście nie dla chusty choć jest bardzo piękna. Niedawno u mnie w rodzinie tez pojawił sie rak :( ale juz jest wszystko dobrze i liczę na to, że i Agnieszce sie uda. Ja niestety nie mogę oddać krwi, ale przynajmniej tak pomogę.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Gruszko - bardzo dziękuję! Rak nie wyrok! Wiadomo nie od dziś, tylko trzeba mu się stanowczo przeciwstawić i między innymi po to są takie akcje, jak ta :-)

      Usuń
  20. interesowałam się tematem jakiś czas temu i odpadłam po pytaniu o chorobę przewlekłą
    zamieszczę info

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Kasiu - nie rozumiem, szczerze mówiąc...

      Usuń
    2. ze dwa lata temu podeszłam bo autobusu,w którym można oddawać krew, kiedy pytałam o warunki pani spytała czy nie choruję na chorobę przewlekłą, wymieniłam schorzenie i dowiedziałam się, że w takim razie nie mogę bo cytuję "mój organizm musi hulać na 100%"
      przyznam,że po takiej informacji już nie próbowałam więcej
      KonKata

      Usuń
  21. Wszelkie informacje o akcji są już na moim blogu. Pozdrawiam i trzymam kciuki za Agnieszkę!!!

    OdpowiedzUsuń
  22. mój blog: http://darmow.blogspot.com
    cisowianka20@gmail.com

    OdpowiedzUsuń
  23. Kolejne 450ml :) Pozdrawiamy z Elbląga!

    OdpowiedzUsuń
  24. I do not know if it's just me or if perhaps everyone else experiencing problems with your blog. It looks like some of the written text in your posts are running off the screen. Can somebody else please provide feedback and let me know if this is happening to them too? This could be a issue with my browser because I've
    had this happen previously. Cheers
    Here is my page - http://www.christianlouboutinshoesblogs.com/

    OdpowiedzUsuń
  25. Pretty! This was an extremely wonderful article. Thanks for providing this information.
    Visit my blog post ... http://www.cheapnfljerseys-outlets.com

    OdpowiedzUsuń
  26. Wow, that's what I was seeking for, what a information! existing here at this website, thanks admin of this web page.
    Feel free to visit my web site piano lessons

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję, że chcesz pozostawić po sobie ślad :-)