niedziela, 29 października 2017

Idzie rak, czyli siła fejsbuka

O facebook'u opinie są skrajne: od zachwytów po totalne zjeżdżanie od góry do dołu.
Osobiście lubię fejsa. To szybka i wygodna platforma do kontaktów ze znajomymi, podglądania ich życia (na tyle, na ile sami na to pozwolą), możliwość dołączenia do interesujących mnie grup tematycznych. 
No właśnie...
Grupy.
Jest taka jedna, najbardziej przeze mnie ulubiona o wdzięcznej nazwie Patchwork po polsku.
Jak człek umie, to pomaga w niej innym, albo pokazuje swoje prace.
Albo jak sam jest w potrzebie, to wrzuca dramatyczny apel pod tytułem: HELPUNKU!!!
No i właśnie ja się znalazłam w sytuacji wymagającej szybkiego helpunku.

Otóż wymyśliłam, że dla pewnej panienki muszę bezwzględnie uszyć poduszkę jako dodatek do prezentu zasadniczego.
Motyw na poduszce miał być bardzo konkretny, a mianowicie RAK. W sensie znak zodiaku.
Szyty metodą PP.
Szukałam po internetach, we własnych zbiorach i NIC!
Zero!
No to machnęłam wpis poszukiwawczy na wyżej wspomnianą grupę i oczywiście nie zawiodłam się :-)
Odzew był natychmiastowy.
Znakami zodiaku zostałam zasypana :-D
Ale tylko jedna osoba sprostała moim wygórowanym wymaganiom.
Grażynka :-)
Dobra ta dusza nie posiadająca skanera, skserowała mi szablony i wysłała je pocztą! Taką zwykłą - naziemną.
Natychmiast po odebraniu jakże dla mnie cennej przesyłki, zasiadłam do szycia i jest!

Raczek jak malowany!
I do tego personalizowany dzięki możliwościom mojej miss Mercedes ;-)

 No i zbliżenie na fragment z bardzo wielu kawałeczków:

Grażynko!
Nie wiem, czy podczytujesz mojego bloga. Nie mniej, bardzo, bardzo Ci dziękuję :-*
Prezent się spodobał.
A ja dzięki Tobie miałam fajną zabawę moją ulubioną metodą PP :-)

I to jest właśnie siła fejsbuka!

Zdjęcia oczywiście autorstwa Joanny :-)

20 komentarzy:

  1. Świetny :-) Widziałam "apel". Nie wiedziałam, że się raczek się znalazł. Fajnie :-)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. PatchTworki - znalazł się, co zresztą widać :-)

      Usuń
  2. Nie mam pojęcia co to za metoda PP ale raczej nie chodzi o pięć przemian. Raczek wyszedł piękny, te odnóża przypominają mi... origami :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Beva - metoda PP to paper piecing, czyli szycie po papierze :-)

      Usuń
  3. Fantastyczna Grażynka! A efekt Twojej pracy jest wart jej trudu kserowania i kolejki na poczcie (o kolejkach nie piszesz, ale to niestety standard...)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Beata - nie wiem, jak u Grażynki, ale u mnie na poczcie kolejek nie ma. Ot taki dziwoląg pocztowy ;-)

      Usuń
  4. Chyba krabik, ale i tak sliczny :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Basiu - nie upieram się, że nie. Ale całkiem nieźle imituje raczka :-D

      Usuń
  5. Mistrzostwo świata! Piękny motyw:)) Gdybym tak umiała szyć, to pewnie taki motyw zagościłby na podusi mojej córeczki, bo ona też raczek:))
    Serdecznie pozdrawiam:))

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Małgosiu - szycie po papierze jest naprawdę bardzo łatwe :-)
      Wpisz w google paper piecing tutorial i zobaczysz sama, jakie to nieskomplikowane :-)

      Usuń
  6. Niestety nie mam konta na fb, nie wiem na czym polega metoda PP, ale patchwork bardzo mi się podoba jako technika zdobnictwa. Poduszka bardzo ładna i gratuluję efektu, bo nie zawsze wystarczy mieć dobry wzór. Trzeba osobistego talentu, by "podpowiedź" należycie wykorzystać. Pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Iwona - tak jak pisałam wyżej: wpisz w google paper piecing tutorial i wszystko będzie jasne jak słońce :-)
      Talentu do tego nie potrzeba - wystarczą materiały i jakakolwiek maszyna do szycia ;-)

      Usuń
  7. poducha rewelacyjne, muszę się dopisać do tej grupy :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Asa - dopisz się, tylko najpierw regulamin przeczytaj ;-)

      Usuń
  8. Świetnie wyszła poducha ;D
    I dziękować trzeba za dobre duszyczki w grupach na fejsie, które zawsze poratują w potrzebie ;)

    OdpowiedzUsuń
  9. Poduszka prima sort:) Podoba mi się ten raczek, też mam taki znak zodiaku :) Coraz bardziej podobają mi się patchworki.Pozdrawiam serdecznie:)

    OdpowiedzUsuń
  10. Bardzo udane raczysko. I kolor jest super. Na fejsie jestem i czasem coś wieszam, ale raczej informacyjnie. Nie ma (chyba) polskiej grupy, która zajmuje się haftem płaskim (amatorskim, a nie artystycznym. A inne raczej mnie nie interesują.

    OdpowiedzUsuń
  11. Bardzo mi sie podoba ten raczek. I pomimo ze piszesz ze szycie na papierze jest proste to akurat ten wzor wyglada na trudny

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję, że chcesz pozostawić po sobie ślad :-)